Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς συναισθήματα;

feelings-emotions.medium.jpg

Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς συναισθήματα; Ευθύνονται τα συναισθήματά μας για τυχόν λανθασμένες επιλογές; Πώς μας προειδοποιούν για κινδύνους; Πώς συμβάλλουν στη λήψη αποφάσεων, όταν δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος; Γιατί συνδέονται τα αρνητικά συναισθήματα με την αναλυτική σκέψη; Με ποιον τρόπο τα συναισθήματα μας βοηθούν να βιώσουμε πνευματικές εμπειρίες, να έχουμε αισθητικές απολαύσεις αλλά και να «υπερβούμε» τον εαυτό μας;

Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δίνει η καθηγήτρια γνωστικής ψυχολογίας στο ΑΠΘ, Αναστασία Ευκλείδη, σε διάλεξη που θα δώσει, αύριο (19:00-21:00), στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ.

Η κ. Ευκλείδη επισημαίνει ότι τα συναισθήματα δεν είναι αυτά που ευθύνονται από μόνα τους για τις λανθασμένες επιλογές μας, αλλά αλληλεπιδρούν με τη σκέψη και τη μνήμη.

«Οι άνθρωποι συχνά αναρωτιούνται γιατί υπάρχουν τα συναισθήματα, αφού μπορούν να μας φέρουν σε σύγκρουση με τη λογική και να μας οδηγήσουν σε λανθασμένες επιλογές ή συμπεριφορές. Παρά τη διαπίστωση αυτή, τα συναισθήματα δεν είναι αυτά που ευθύνονται από μόνα τους για λανθασμένες επιλογές μας. Τα συναισθήματα αλληλεπιδρούν με τη σκέψη και μνήμη και συνιστούν αυτό που ονομάζεται «θερμή σκέψη». Τα συναισθήματα μέσα από το αρνητικό ή θετικό τους σθένος χρωματίζουν τις καταστάσεις, τη γνώση, την αντίληψη των άλλων ανθρώπων ανάλογα με την αξία που έχουν για εμάς και τους στόχους μας, μας προειδοποιούν για κινδύνους και διευκολύνουν την άμεση δράση, όταν δεν υπάρχει χρόνος για αναλογισμό και «ψύχραιμη» λήψη αποφάσεων.

Τα θετικά συναισθήματα, ειδικότερα, προάγουν την εξερεύνηση, την ολιστική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επιλογή πιο ριψοκίνδυνων δράσεων ενώ τα αρνητικά συναισθήματα προάγουν την αναλυτική σκέψη. Παράλληλα, τα συναισθήματα μας βοηθούν να συνδεθούμε με την ομάδα στην οποία ανήκουμε, να βιώσουμε πνευματικές εμπειρίες, να έχουμε αισθητικές απολαύσεις, να «υπερβούμε» τον εαυτό και τον ατομισμό, τα συναισθήματα συμβάλλουν στη διαιώνιση του είδους, τη διατήρηση της ζωής, την κοινωνική συνοχή, την εξερεύνηση, τις σχέσεις στοργής κι ασφάλειας», εξηγεί η κ. Ευκλείδη, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η ίδια καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τα συναισθήματα και για την ανάδειξη της προσαρμοστικής τους αξίας σημασία έχει η ρύθμισή τους και όχι η απουσία τους».


πηγή:medicalnews.gr


Καλωσορίσατε στη σελίδα μας

ΠΡΟΣΦΟΡΑ: Δήλωσε τώρα συμμετοχή για ένα
Δωρεάν μάθημα. Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.

Από όποιο μέρος της Ελλάδας και αν προέρχεστε έχετε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση με τους μαθητές που ζουν στη πρωτεύουσα ή σε μεγάλες πόλεις. Η απόσταση εκμηδενίζεται, ο καθηγητής είναι ακριβώς μπροστά σας, έχετε άμεση επικοινωνία μαζί του σε ένα live μάθημα!

Η μελέτη , η μεθοδικότητα και η επιμονή σας θα σας οδηγήσουν στην εκπλήρωση των στόχων σας

Δικός μας στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το μάθημα της βιολογίας, γιατί αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που εξασφαλίζει την επιτυχία τους για υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Το διάβασμα πρέπει να είναι αποδοτικό, για αυτό και η σωστή εκπαίδευση στοχεύει στο να μας μάθει πώς να μαθαίνουμε. Μέσα από αυτό το ταξίδι ο κάθε μαθητής ανακαλύπτει τον προσωπικό του τρόπο μελέτης, οπότε εκτός από αποδοτικό, το διάβασμα γίνεται και ευχάριστο!

Στόχος της διδακτέας ύλης που καθορίζει το Υπουργείο είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός των μαθητών όσον αφορά σύγχρονα θέματα που συνδέονται άμεσα με τη ζωή, την υγεία και το περιβάλλον τους. Η δομή των σχολικών βιβλίων βιολογίας βοηθά το μαθητή να ανακαλέσει ήδη υπάρχουσες γνώσεις, να συνδέσει την καθημερινή του ζωή με τις γνώσεις που αποκτά, αλλά και να ενδιαφερθεί για περαιτέρω μελέτη και να αποκτήσει μέθοδο επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.


Αφήστε τα στοιχεία σας για να επικοινωνήσουμε μαζί σας:

Ονοματεπώνυμο *

Email *
Τηλ. Επικοινωνίας *





Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons