ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Οι Bουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, Θωμάς Ψύρρας και Μαρία Ρεπούση, κατέθεσαν ερώτηση (αριθμός πρωτοκόλλου: 4650/03-12-2012) προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με την αναγνώριση του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια.
Οι Bουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, Θωμάς Ψύρρας και Μαρία Ρεπούση, κατέθεσαν ερώτηση (αριθμός πρωτοκόλλου: 4650/03-12-2012) προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με την αναγνώριση του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ Για τον Υπουργό: Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: Αναγνώριση του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια
Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν. 3848/2010, οι τελικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, συντάσσονται από το Α.Σ.Ε.Π. κατά κλάδο και ειδικότητα. Στους πίνακες αυτούς εντάσσονται όσοι συγκέντρωσαν τη βαθμολογική βάση σ' αυτό το διαγωνισμό ή σε έναν τουλάχιστον από τους δύο προηγούμενους. Η σειρά κατάταξης των μετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες από το διαγωνισμό που προσαυξάνονται από:
α) Ακαδημαϊκά κριτήρια
β) Την πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία και
γ) Κοινωνικά κριτήρια
Η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία ορίζεται στις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του Ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄) και της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του Ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α΄).
Στους καθηγητές που δίδαξαν σε φροντιστήρια δεν αναγνωρίζεται η δυνατότητα προσαύξησης της βαθμολογίας τους λόγω πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, διότι αυθαίρετα και χωρίς προφανή λόγο η διδασκαλία σε φροντιστηριακά τμήματα δεν λογίζεται «εκπαιδευτική προϋπηρεσία».
Η εκπαιδευτική πραγματικότητα στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες περιλαμβάνει και τη φροντιστηριακή εκπαίδευση που αναγνωρίζεται νόμιμα από την πολιτεία και στην οποία εργάζονται εκπαιδευτικοί που διαθέτουν τουλάχιστον τα ίδια ακριβώς τυπικά προσόντα με εκείνους που εργάζονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στα δημόσια σχολεία. Η δυσμενέστερη αντιμετώπισή τους, σε σχέση με τους συναδέλφους τους με προϋπηρεσία στα δημόσια σχολεία, ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, είναι άδικη και ταυτόχρονα η ίδια η πολιτεία υποβαθμίζει τη δυνατότητα της δημόσιας εκπαίδευσης να εκμεταλλευτεί την εμπειρία που φέρει το προσωπικό που προέρχεται από τα φροντιστήρια.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Έχετε τη πρόθεση να αναγνωρίσετε το χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια ως χρόνο «πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας»;
2) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, για να επανορθώσετε τη δυσμενή αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στα φροντιστήρια, κατά τους διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π., σε σχέση με εκείνους που έχουν την αντίστοιχη εμπειρία στα δημόσια σχολεία ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θωμάς Ψύρρας
Μαρία Ρεπούση
ΕΡΩΤΗΣΗ Για τον Υπουργό: Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: Αναγνώριση του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια
Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν. 3848/2010, οι τελικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, συντάσσονται από το Α.Σ.Ε.Π. κατά κλάδο και ειδικότητα. Στους πίνακες αυτούς εντάσσονται όσοι συγκέντρωσαν τη βαθμολογική βάση σ' αυτό το διαγωνισμό ή σε έναν τουλάχιστον από τους δύο προηγούμενους. Η σειρά κατάταξης των μετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες από το διαγωνισμό που προσαυξάνονται από:
α) Ακαδημαϊκά κριτήρια
β) Την πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία και
γ) Κοινωνικά κριτήρια
Η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία ορίζεται στις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του Ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄) και της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του Ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α΄).
Στους καθηγητές που δίδαξαν σε φροντιστήρια δεν αναγνωρίζεται η δυνατότητα προσαύξησης της βαθμολογίας τους λόγω πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, διότι αυθαίρετα και χωρίς προφανή λόγο η διδασκαλία σε φροντιστηριακά τμήματα δεν λογίζεται «εκπαιδευτική προϋπηρεσία».
Η εκπαιδευτική πραγματικότητα στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες περιλαμβάνει και τη φροντιστηριακή εκπαίδευση που αναγνωρίζεται νόμιμα από την πολιτεία και στην οποία εργάζονται εκπαιδευτικοί που διαθέτουν τουλάχιστον τα ίδια ακριβώς τυπικά προσόντα με εκείνους που εργάζονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στα δημόσια σχολεία. Η δυσμενέστερη αντιμετώπισή τους, σε σχέση με τους συναδέλφους τους με προϋπηρεσία στα δημόσια σχολεία, ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, είναι άδικη και ταυτόχρονα η ίδια η πολιτεία υποβαθμίζει τη δυνατότητα της δημόσιας εκπαίδευσης να εκμεταλλευτεί την εμπειρία που φέρει το προσωπικό που προέρχεται από τα φροντιστήρια.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Έχετε τη πρόθεση να αναγνωρίσετε το χρόνο εργασίας των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια ως χρόνο «πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας»;
2) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, για να επανορθώσετε τη δυσμενή αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στα φροντιστήρια, κατά τους διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π., σε σχέση με εκείνους που έχουν την αντίστοιχη εμπειρία στα δημόσια σχολεία ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θωμάς Ψύρρας
Μαρία Ρεπούση