Έρευνες σχετικά με τα προσωπικά κίνητρα που ωθούν κάποιον στην εκπαιδευτική καριέρα έδειξαν ότι αυτά έχουν να κάνουν με αλτρουιστικούς, εγγενείς και εξωτερικούς παράγοντες. Οι αλτρουιστικοί παράγοντες έχουν να κάνουν με τη θεώρηση ότι η εκπαιδευτική πράξη είναι κοινωνικά σημαντική και το επάγγελμα του εκπαιδευτικού κοινωνικά χρήσιμο. Οιεγγενείς έχουν να κάνουν με τη φύση του επαγγέλματος και τα θετικά της συγκεκριμένης δραστηριότητας, την αγάπη για την εκπαιδευτική πράξη και τη διδασκαλία, αλλά και πάθος για το αντικείμενο του κάθε εκπαιδευτικού (π.χ. μαθηματικά ή βιολογία).
Οι εξωτερικοί παράγοντες δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική πράξη αλλά με ορισμένα επαγγελματικά προνόμια, όπως ο χρόνος των διακοπών και ο μισθός. Καθώς η εκπαίδευση αποτελεί μία από τις επαγγελματικές επιλογές των πτυχιούχων βιολόγων θελήσαμε να μελετήσουμε τη στάση που έχουν οι προπτυχιακοί φοιτητές βιολογίας απέναντι στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Εξετάστηκε αν παράγοντες όπως το έτος σπουδών, η εργασιακή τους εμπειρία και το επαγγελματικό προφίλ των γονέων επηρεάζουν τη στάση τους απέναντι στην εκπαίδευση.
Το βασικότερο εύρημα της εργασίας ήταν ότι η προτίμηση των φοιτητών για την εκπαίδευση είναι ιδιαιτέρως χαμηλή. Ωστόσο, φοιτητές μεγαλύτερων ετών φαίνεται ότι επιλέγουν περισσότερο τη διδασκαλία ως επαγγελματική διέξοδο, ενώ εκείνοι που εργάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδώντους έχουν θετική στάση απέναντι στην εκπαίδευση ως επαγγελματικό προσανατολισμό. Το επάγγελμα των γονιών δεν φαίνεται να σχετίζεται με τις επαγγελματικές τους επιλογές. Από την έρευνα διαφάνηκε έλλειψη ενημέρωσης για τα επαγγελματικά δικαιώματα των βιολόγων και μη ετοιμότητα να αποφασίσουν για τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.
pev.gr
Οι εξωτερικοί παράγοντες δεν έχουν σχέση με την εκπαιδευτική πράξη αλλά με ορισμένα επαγγελματικά προνόμια, όπως ο χρόνος των διακοπών και ο μισθός. Καθώς η εκπαίδευση αποτελεί μία από τις επαγγελματικές επιλογές των πτυχιούχων βιολόγων θελήσαμε να μελετήσουμε τη στάση που έχουν οι προπτυχιακοί φοιτητές βιολογίας απέναντι στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Εξετάστηκε αν παράγοντες όπως το έτος σπουδών, η εργασιακή τους εμπειρία και το επαγγελματικό προφίλ των γονέων επηρεάζουν τη στάση τους απέναντι στην εκπαίδευση.
Το βασικότερο εύρημα της εργασίας ήταν ότι η προτίμηση των φοιτητών για την εκπαίδευση είναι ιδιαιτέρως χαμηλή. Ωστόσο, φοιτητές μεγαλύτερων ετών φαίνεται ότι επιλέγουν περισσότερο τη διδασκαλία ως επαγγελματική διέξοδο, ενώ εκείνοι που εργάζονται κατά τη διάρκεια των σπουδώντους έχουν θετική στάση απέναντι στην εκπαίδευση ως επαγγελματικό προσανατολισμό. Το επάγγελμα των γονιών δεν φαίνεται να σχετίζεται με τις επαγγελματικές τους επιλογές. Από την έρευνα διαφάνηκε έλλειψη ενημέρωσης για τα επαγγελματικά δικαιώματα των βιολόγων και μη ετοιμότητα να αποφασίσουν για τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.
pev.gr