Σε μία διαδικτυακή δημοσκόπηση μεταξύ μαθητών της γ’ λυκείου με ερώτημα «Θεωρείτε απαραίτητη τη χρήση βοηθημάτων στη βιολογία θετικής κατεύθυνσης γ’ λυκείου» το 79,00% των απαντήσεων κινήθηκαν από το «επιλεκτικά ναι» ως το «σίγουρα χρειάζονται»! Τι λέει αυτή η έρευνα; Πως ο κάθε μαθητής που σέβεται τον εαυτό του και τον γενικό βαθμό απολυτηρίου του, ο μαθητής που έχει ως στόχο να φέρει υψηλή βαθμολογία για να μπορέσει να «ξεκλειδώσει» ευκολότερα τις πόρτες εισόδου του στην Ανώτερη Εκπαίδευση, δεν είναι δυνατόν αν αρκεστεί σε όσα διδάσκεται στο σχολικό περιβάλλον, κάθε έξωθεν βοήθεια είναι από χρειαζούμενη ως απαραίτητη!
Όταν, δε, λέμε βοήθημα, δεν εννοούμε τα παλιά «λυσάρια» αλλά εξειδικευμένα βοηθήματα για μαθητές του 21ου αιώνα, βιβλία με περιγραφή μακράν ανώτερη αυτής του απλού σχολικού εγχειριδίου και βιβλίου, με βιβλιογραφία για να αναζητήσει ο μαθητής περισσότερο πληροφόρηση σε ιδιαίτερης σημαντικότητας θέματα. Και όχι μόνο, βέβαια. Στα βοηθήματα, πια, περιλαμβάνεται και το ηλεκτρονικό φροντιστήριο, ο πλέον διαδεδομένος τρόπος να επεκτείνει ο μαθητής τους ορίζοντές του και για πολλούς ο πιο ενδεδειγμένος, αφού ο μαθητής δεν έχει απέναντί του ένα άψυχο βιβλίο, αλλά έναν άρτια καταρτισμένο καθηγητή που όχι μόνο θα τον ξεναγήσει στους δαίδαλους της βιολογίας, αλλά και θα του εξηγήσει με τον πιο απλό τρόπο πώς θα φτάσει στο αποτέλεσμα που επιζητά από την ευκολότερη διαδρομή.
Προσοχή, όχι να του λύσει το πρόβλημα, να του εξηγήσει πως θα το λύσει μόνος του ο μαθητής, πως θα αποκτήσει αναλυτική σκέψη, πώς θα κάνει τη μελέτη του πιο παραγωγική, πού θα βρει τα καλύτερα βοηθήματα, βιβλία, σημειώσεις που θα συνδράμουν στην αρτιότερη επιμόρφωσή του σε ένα μάθημα όχι απλά ιδιαίτερα απαιτητικό, αλλά και τρομερά σημαντικό στους καιρούς κατά τους οποίους ζούμε!
Όταν, δε, λέμε βοήθημα, δεν εννοούμε τα παλιά «λυσάρια» αλλά εξειδικευμένα βοηθήματα για μαθητές του 21ου αιώνα, βιβλία με περιγραφή μακράν ανώτερη αυτής του απλού σχολικού εγχειριδίου και βιβλίου, με βιβλιογραφία για να αναζητήσει ο μαθητής περισσότερο πληροφόρηση σε ιδιαίτερης σημαντικότητας θέματα. Και όχι μόνο, βέβαια. Στα βοηθήματα, πια, περιλαμβάνεται και το ηλεκτρονικό φροντιστήριο, ο πλέον διαδεδομένος τρόπος να επεκτείνει ο μαθητής τους ορίζοντές του και για πολλούς ο πιο ενδεδειγμένος, αφού ο μαθητής δεν έχει απέναντί του ένα άψυχο βιβλίο, αλλά έναν άρτια καταρτισμένο καθηγητή που όχι μόνο θα τον ξεναγήσει στους δαίδαλους της βιολογίας, αλλά και θα του εξηγήσει με τον πιο απλό τρόπο πώς θα φτάσει στο αποτέλεσμα που επιζητά από την ευκολότερη διαδρομή.
Προσοχή, όχι να του λύσει το πρόβλημα, να του εξηγήσει πως θα το λύσει μόνος του ο μαθητής, πως θα αποκτήσει αναλυτική σκέψη, πώς θα κάνει τη μελέτη του πιο παραγωγική, πού θα βρει τα καλύτερα βοηθήματα, βιβλία, σημειώσεις που θα συνδράμουν στην αρτιότερη επιμόρφωσή του σε ένα μάθημα όχι απλά ιδιαίτερα απαιτητικό, αλλά και τρομερά σημαντικό στους καιρούς κατά τους οποίους ζούμε!